2016/01/22

Wendy Music Story=之廿壹= 垃圾車/五月天

證明母親大人永遠21歲的歌~
有次陪媽媽去某里辦公室跟叔叔伯伯嬸嬸阿姨用卡拉OK機唱歌時,花蝴蝶媽媽在跟故舊親朋打招呼的同時下了懿旨「妳去幫我點歌!我要唱『笨瑟掐』~」
我:「笨瑟掐?哪首?」
媽:「五月天的那首啊~笨瑟掐!」
別人家的媽媽差不多都是點「春夏秋冬」或者「恰似你的溫柔」這種等級的歌曲(好啦我媽媽也會指定要唱這些),這位媽媽怎麼居然指名要唱五月天的歌哩?

順便還要繼續出賣她,她曾經告訴我她愛上了一首歌「城裡的月光」,當我正在稱讚她很有眼光居然喜歡許美靜這麼久以前的名曲,她一臉狐疑地回「誰是許美靜?城裡的月光是曹格唱的啊!」並且堅持她愛的是曹格版,覺得許美靜的原版沒FU...
而且,去年底她的最愛一度是王大文的「不喜歡補習班」喔!咳咳,各位同學~如果妳/妳不認識王大文,千萬不要告訴我媽媽,她會笑你呦~ ‪
#‎WmusicStory

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.