2012/08/22

肩併肩散步

早晨,又一個可以見著你燦爛笑容的早晨。
碰面的當下你順暢的執行了每天最甜蜜的搶劫:把我的包包接了過去;
比較不一樣的,是你也同時把一支耳機塞了過來「妳聽~」

那幾首粵語歌甜甜的,雖然你我都承認聽不太懂,
可是在這樣一個充滿陽光的早晨,聽著音樂牽著你慢慢走,
因著耳機的相連必須靠你靠得夠近,也必須調整好合適的步調,不太快也不太慢的陪你一同前進,
要多說話也行,都不講話也很好,總覺得有些訊息是透過你暖暖的大手偶而的一點點小動作傳遞過來的。因為我懂。我都懂。

這樣的感動好細微,這樣的感動又好真實、好純粹。
好像回到了青春無敵的時代,心情單純的像個小孩,卻更感恩在身旁的,是個這麼成熟穩重的你。

我喜歡陪你散步。喜歡這樣,肩併肩慢慢的散步。 :)

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.