2010/12/08

【此心】席慕蓉- 深刻的愛戀

【此心】
總是 先於我
先於我的抉擇

先於黎明 先於薄暮
先於索求與渴慕

先於所有的輾轉反側
先於莫名的怨懟 先於淚
先於微寒或者微暖的肌膚

先於種種所謂的知識價值
先於這世間 任何
可以一一計算的得失

我就是這樣地在愛戀著愛戀著
我的 愛戀啊

困惑於此心的不移 至於
我們的靈魂究竟有沒有老去
其實並無答案

2003.8.6 【我摺疊我的愛–卷一 鯨.曇花】


捧著席慕蓉的詩集,我在搖晃的捷運車廂裡還是忍不住想低吟了起來。
這樣的節奏,這樣的情感。
我無法不被撼動,無法不忘卻身體的疲累,就這麼享受著字裡行間她輕描淡寫著傳達的情緒。

太羨慕妳了,席慕蓉。
太羨慕妳了.....

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.