2011/10/03

忽然懂得,下雨天

鵬,我忽然懂了。
前幾天在大雨中踱步回家時,我忽然懂了。
忽然明白了,你為什麼說自己喜歡雨天。

我還記得聽你說的當下,我不解的歪了頭。
那天,你為了來拿要跟我借的講義風塵僕僕的跑來我家遙遠的山上,你坐在沙發上聽我第一次彈鋼琴給你聽,窗外,好像也正下著滴滴答答的雨。
「可是,我就喜歡這樣的雨天。我沒跟妳說過嗎?」
沒有。認識那麼多年了,那是你第一次告訴我你愛雨天勝於晴天。
「這很奇怪嗎?」
這當然奇怪啊~大太陽的時候一切暖呼呼,彷彿充滿了無窮的希望,怎麼會有人反而喜歡滴滴答答濕濕黏黏的雨天呢?

可是我真的懂了。
那天我獨自走在雨中的時候,水滴敲擊在傘上的聲音、落在四週的聲音、跟整個環境共鳴所發出的聲音創造出了一種巨大的平靜。
之前的之後的紛紛擾擾,或大或小或輕或重的那些惱人煩務,都被那巨大的平靜吸收,或者蒸騰了。
----只留下我,和我自己。在傘裡。在沒有人可以打擾的平靜裡。

我笑了,無意間被雨水濺上了一些水滴的臉釋懷的笑了。
心滿意足的,我彷彿又看見當年在沙發上看著我的你,髮上和臉上那一些些微小的水珠,和那句「這很奇怪嗎?」

鵬,我忽然懂了......

2 comments:

Yu-Kuan said...

Hey really love your blog, you have such beautiful writing. 沒想到你也跟我一樣這麼多愁善感啊?呵呵。 But I really enjoy your writing, you have a very natural voice. Keep the posts coming!

Wendy Chen said...

Thanks YK! I feel totally flattered. Glad to know you find this beautiful. I think when the emotions are true and sincere, the words flow naturally beautiful :)

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.