2007/12/10

焦慮

算統計念統計焦慮到決定二話不說抓著鑰匙衝到宿舍地下室殺進兒童遊戲室彈那台破掉的鋼琴.......

鋼琴的琴鍵沒有一鍵是完整的,十個琴鍵中大約只有兩個比較接近正常音準,還有一個左右的琴鍵會完全消音。
可是我不管,我需要音樂!我需要琴音!我需要讓手指在琴鍵上流動的感覺,縱使樂音只能在腦海中完整。

Color of the Wind, Amazing Grace, A Whole New World, 我願意, 恰似你的溫柔....
破碎的琴音中,我在尋找拼湊破碎的幸福與回憶,雖然因為音色實在不怎麼容易讓人感動,我還是抓回了一點點熟悉的自己。

媽,我想念可以衝到一樓客廳掀開琴蓋就開始放肆彈鋼琴的日子。
我也想念你聽到琴音時偶而的放聲唱和,而那,正是我彈著「恰似你的溫柔」時腦中真實迴轉的畫面與音響.....

2 comments:

Unknown said...

Don't cry!
Be strong!

Wendy Chen said...

Thank you!
I just realized that you're not the Jerry I know. Amazing! Thanks for coming and leaving messages so often!

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.