2007/12/28

Songs, You, Central Park

一個人的紐約中央公園,mp3裡的歌聲。
「當我遠颺」、「月光」、「啟程」、「講你知」......
好多首歌都與你連結,好多首歌都把我的思緒帶到遙遠的彼端,帶到某段回憶裡,陷入......

所以我在兒童遊戲區看孩子們玩耍也好,坐在大石頭上沐浴在難得的冬陽下時也好,
凝視著湖光與周邊極具蕭瑟美的林景也好,純粹漫無目的的朝著另一個方向去探索新發現時也好,
我都可以忍不住的讓淚水在眼眶打轉,因為、或許、說不定......
會 不 一 樣 。

而我只有肩起背包,試著把遺憾拋在腦後,前行,
讓音樂繼續隨選播放,讓心中的你繼續陪我 一起走。

2 comments:

Unknown said...

林曉培

心動
詞:林夕 曲:黃韻玲 編曲:黃韻玲

有多久沒見你 以為你在哪裡
原來就住在我心底 陪伴著我的呼吸
有多遠的距離 以為聞不到你的氣息
誰知道你背影這麼長 回頭就看到你
過去讓它過去 來不及 從頭喜歡你
白雲 纏繞著藍天 如果不能夠永遠走在一起
也至少給我們懷念的勇氣 擁抱的權利
好讓你明白 我心動 的痕跡

總是想再見你 還試著打探你 消息
原來你就住在我的身體 守護我的回憶,

Wendy Chen said...

love this song since long ago.
thanks for posting it here~

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.