2008/04/20

意外

一點也不意外,你在
稍微有點意外,你向我走來

世界很小,小到居然會把意外的人調來轉去的都一起擠去了上海
而我們溝通的語言,依舊,反映了我們向來奇特的溝通模式
使用那與我們的相似背景如此斷裂的形態

如果有些前提與現狀不同
或許這些偶然,這些意外在我的詮釋中會是 神奇妙的安排
祂果然奇妙,可惜我橫豎無法欣然承擔那潛在的多方傷害
所以我對於你的友善你的慷慨
除了沒真的說出口的婉拒,還有....
我相信你懂、你也明白


上海,機會之都上海
唉...

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.