2007/10/15

唸書唸累了



就來小小說點兒話。



有人跟我說西北這裡很美,秋天楓紅很漂亮。


我說這裡景色不差,但是同樣涼涼的溫度環境裡,走來走去的同時,我還是比較想「家」--瑞士的家。



相似的氣溫、近似的外國氛圍、同樣得用英語單打獨鬥打天下的環境.......


是心境吧!就算近在眼前的是Evanston、是芝加哥,就算我的原鄉是台灣,我心所繫--莫名的--是那塊遠方的地土.....

Swiss, oh Swiss.....

(PS:兩張圖片選自瑞士期間拍攝的風景:
上圖攝於Interlaken,下圖攝於Oeschinensee)

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.