2007/10/14

深夜‧防空洞‧淚

音樂隨選,跳到了戴佩妮的防空洞。

剛剛在電話裡跟朋友閑聊到的話題,狠狠塞住我的思緒,哽住我的呼吸。

防空洞 - 戴佩妮
曲︰戴佩妮
詞︰戴佩妮
編︰吳慶隆

*還記得那一次你將你的手
小心的放進我的口袋
輕聲的說不要顫抖
還記得那一次你擦乾我的淚
還堅持將我低下的頭
緊緊的貼進你的胸口

#我有多久沒感動過
若不是你 那麼強烈的保護我
若不是你的那一句 你有的不多
卻願意把最好的都留給我

+你要我住進你心裡的防空洞
不讓無謂的思緒暗湧
再多分擾也都沒有用
你決定了我所有喜怒哀愁

%你把我帶到一個停泊的港口
讓回憶可以避避風
仰望著夜空 聽潮起潮落
為你我不再嚮往著漂流.....

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.