2007/05/18

中醫師語錄- 溫柔

<之一,周三晚>
陳醫師A(一邊把脈):有沒有比較好?
我(有氣無力):有!相較之前比較不咳了,只是聲音還沒恢復,講話也沒有力氣而特別溫柔。
陳醫師A(轉頭認真看我):Good! Keep It! 我喜歡!

.....我之前是有很.兇.猛就對了.....

<之二,今晚>
陳醫師A(一邊把脈):有沒有比較好?
我(有力氣了!):有!而且都有乖乖吃藥
陳醫師A:粉藥吃完了沒?
我:還沒,我完全都有按時吃但是還有幾包。
陳醫師A:OK,希望妳快快吃完,我要趕快來調你的身體了。不然怕來不及在妳出國前調好。

.....陳醫師真的很認真的在看病,很用心的在對待病人。
.....他老是把我就快要出國唸書的事情掛在心上,要讓我健健康康、無後顧之憂的出國。
.....那種感覺是「我的健康,是他(醫生)的責任」。
.....身為一個百般麻煩醫生的病人,我忍不住要為醫生的這份溫柔感動.....
PS:前情提要參考這裡
PPS:正式決定開設Be a Patient分類!紀錄我的溫柔醫生們!

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.