2009/03/12

Norton之"學長~幫我修電腦~"宅行銷!

可惜我家爸爸和弟弟電腦功力太強,我都沒有學長幫我修過電腦.... (緬懷個甚麼勁?!)
外星人看廣告裡面出現了這篇,也出現了這個有趣的宅行銷官方網站連結。不誇張,我也去玩了耶~裡面的學妹說話行動真是超欠打的啦.....不過也就因此,完全展現了諾頓這個活動搔到了使用者癢處,漂亮的引起話題的能耐,讓平常冷冰冰、沒有甚麼趣味可言的防毒產品透過這樣非常在地化的創意思維與操作有了讓人會心一笑、印象深刻的轉型機會。

然而我也不免好奇,會不會因為這樣的操作就降低了女性使用者對產品的興趣?還有爸爸級的超齡學長們會對這個廣告/創意/產品有甚麼樣的觀感呢?好想知道喔~~~

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.