2016/01/29

Wendy Music Story=之廿捌=再別康橋

因為這首歌,讓我願意重拾琴藝。
學琴學了七八年,小學畢業前我跟媽媽賭氣說我再也不要練琴了!練琴太累了太累了!我討厭彈琴!媽媽嫌我懶惰浪費,也一度揚言要賣掉鋼琴,別讓它在家裡占空間。
就這樣,我完全荒廢至少兩年,期間一分鐘也沒坐上琴。

國三時,某次音樂課上偶遇再別康橋,那悠揚的樂音勾動我;下課後我跑去跟音樂老師要演奏譜,回家後我找了個良辰吉時跟媽媽低頭,約定好等我考完試有空檔,再請鋼琴老師短期幫我上一對一。
因為我想把再別康橋練起來;
然後下一首就練超難的My Heart Will Go On(也是我主動說想練的);
然後,鋼琴課沒有繼續,我對鋼琴的愛回來了
#‎WmusicStory

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.