2016/01/31

Wendy Music Story=之參拾=What A Wonderful World/Louis Armstrong

這首歌,屬於高三時爸爸每天開車送我上學的溫馨記憶。
高三那年我們全家從市區搬到了遙遠的山區,上學通勤時間瞬間暴漲一倍,在課業壓力最沉重的時候我跟爸媽抗議:別人都在高三把小孩搬到學校附近方便上學,哪有越搬越遠的道理啦XD
於是爸媽跟我達成了一個協議:早上爸爸負責開車把我從政大送到中山女高上學,再沿原路折回石碇山上的華梵上班,如此一來,我還可以在車上小睡一下;回家時我則自己想辦法搭車。

每天清晨上車的時候,還在睡眼惺忪中的我常會聽到爸爸固定收聽的警廣播放的音樂,七點整開始的周寧時間總用Louis Armstrong這首充滿野性卻又穩定的歌聲開頭。
 "I see trees of green, red roses too
I see them bloom for me and you
And I think to myself -- what a wonderful world."

後來不再需要給爸爸送去上學的日子,都會有點想念這首歌呢~
(當然,還有想念給帥哥爸爸載出門上學的港覺~ ) ‪
#‎WmusicStory

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.