2016/01/04

Wendy Music Story=之參=信仰/蕭敬騰

相信聽完以下的故事,有些人會很討厭這首歌...
「信仰」對我而言是首衝動之歌,在 X 碩即將滿兩年的時候,我徘徊在去/留的十字路口,因為對網路行銷的深刻嚮往,也因著當時被工作無盡的疲累折磨得不成人形,我好認真的問自己該怎麼看待接下來的人生;猶豫了約莫一個月的9月2日,早起的廣播聽到了老蕭唱著:
『我永遠信仰 昨天的願望 會實現
 就從這一天讓我的肩膀撐起這 美好的世界
 我永遠信仰 明天的天堂 會出現 絕對不遠
 就從這一天 讓我的心臟 震動這片我眼前的蔚藍天』

然後我就決定在那個(對我老闆來說的)黑色星期五斷然提了辭呈,在未來完全未知的時候決定砍掉重練。

之後在職涯路上當我遇到關卡,奇妙的是,「信仰」會在神奇的關鍵時刻悄悄出現,賜給我衝動的勇氣。屢.試.不.爽!

別怕,我很愛我現在所處的環境,連「信仰」神曲都動搖不了我呢~~(燦笑)
‪#‎WmusicStory

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.