2016/01/08

Wendy Music Story=之柒=Wake Me Up When September Ends/Green Day

在瑞士生活的時光,就是這首歌陪我在廚房和工具間大顯身手!
十年前在Kandersteg International Scout Centre擔任short-term staff的我從9月2日開始展開三個月的阿爾卑斯不思議人生,每當輪值到廚房時我都百般不願意,因為淡季的這時,輪值廚房經常表示得一個人度過一整天,而且休息時間跟所有夥伴都錯開(大家吃飯休息的時間我正忙,大家吃完我還要獨自洗完所有鍋碗瓢盆和餐具),熟悉我的人都知道的,煮飯對我來說不是個令我享受的工作,更何況這一煮就是20幾人份以上...(想到已累)

2005年,世界還沒有串流音樂或智慧型手機順暢的3G這回事,所以孤苦一個人忙碌的日子只能靠收音機的音樂陪伴,大部分時間機哩咕嚕的內容都是德文,幸好播歌的時候充斥大量英文歌曲,當時似乎這首歌正當紅,聽到的次數爆炸無敵多而且也非常應景。

"Wake me up, when September ends~"
Green Day的歌聲,就這麼深深地與我的瑞士記憶連結。往後每當聽到這首歌,就會想起在阿爾卑斯山中開心打滾的美妙日子啊~~~ ‪
#‎WmusicStory

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.