2005/10/09

Chris' New Hotmail Account

是中文版的!

中午他借我的電腦去申請一個新的帳號,我在旁解說協助他完成申請手續後(因為申請頁面顯示的都是正體中文),他到旁邊的電腦去登入,BINGO!歡迎來到全中文的頁面!!那時候所有在場的人都笑了~大家都對Chris說:是時候開始學中文了~哈哈哈哈~

至於為什麼會這樣呢?我們都相信應該是我電腦裡的Cookie搞的鬼,它已經自動設定好了正體中文的資訊,並且會套用到一切需要套用的地方。我對他很好喔 ~剛剛有對他伸出援手,問他需不需要我協助他更改設定(我應該可以強制該帳戶轉成英文版),不過他說因為頁面中的一切按鈕、功能鍵位置其實都跟英文版一 樣,所以不造成困擾。真是這樣就好囉~

Chris, Welcome to the Chinese World~
Hope this will help you, more or less, to remember me.

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.